Schaakboek Huub Blom over de OSBO bijna klaar

22 jun 2021 18:27 | Geplaatst door Marcel | Geen reacties | Reageer

Huub Blom was jarenlang competitieleider van de externe competitie. Hij is al geruime tijd bezig met een boek over de OSBO, “Pionnen uit het oosten”. Hieronder volgt de aankondiging.

Binnenkort verschijnt het boek “Pionnen uit het oosten”. Hierin beschrijft Huub Blom het schaken in competitieverband in Oost-Nederland. De eerste periode, 1920 – 1946, beschrijft de situatie met de onderbonden in Oost-Nederland, de regionale en plaatselijke competities. Ook het schaken in de Tweede Wereldoorlog komt aan bod. Eindstanden van de competities zijn ook opgenomen in het boek.

Het tweede deel van het boek beschrijft het ontstaan van de OSBO en het verloop van de competitie (afgebroken partijen, arbitreren, het wel of niet schaken op zaterdag, reisafstanden, promoveren naar de KNSB enzovoorts). Alle eindstanden van de OSBO-competities, nagenoeg compleet, staan in het boek. Daarnaast staan ook foto’s in dit naslagwerk van diverse schaakverenigingen die hebben deelgenomen aan de competitie.

Alle 178 schaakverenigingen die hebben deelgenomen aan de OSBO-competities worden vermeld in het boek, met oprichtingsdatum en de periode dat er werd meegespeeld in de OSBO.

Het boek verschijnt in hardcover, circa 258 bladzijden en kost € 20,-
Belangstellenden kunnen deze maand een boek reserveren bij Huub Blom (huubblom58@live.nl)