Pegasus 1 wint van Schaakmaat 3!

10 jan 2017 10:44 | Geplaatst door Bernard | Geen reacties | Reageer

Ook de tweede winst is binnen. In een zinderende wedstrijd is het ons eerste team gelukt de overwinning binnen te slepen in Apeldoorn. Marcel had zijn avond niet en opende de score met een verlies. (0-1) Even later wist Hedzer de stand weer gelijk te trekken met een winst. (1-1) Hierna volgden Krine met een remise (1½-1½) en Bernard met een winst. (1½-2½). In de resterende partijn leek Mike met z’n twee lopers tegen toren wat beter te staan, maar Gerard had een pion minder en leek ook geen compensatie daarvoor te hebben. De stellingen van Menno en Piet waren onduidelijk. Menno ging een gelijkwaardig pionneneindspel in en gezien de reputatie van Menno met dit soort stellingen had ondergetekende het vermoeden dat het met die partij wel goed zou komen.
Het optimisme van uw verslaggever over de partij van Mike was kennelijk niet terecht, want de spelers besloten tot remise. En Mike vond dat hij nog goed weggekomen was. (2-3) Een matchwinst gaat nu lastig worden. Gerard ging even later met een mindere stelling door de klok (3-3) en de partij van Menno werd verzandde toch in remise (3½-3½). De beslissing moet dus uit die van Piet komen. Een goed teken was dat Piet zich aan het kleinste geluidje in de zaal stoorde en vastbesloten leek de partij te winnen. Dat gebeurde even later ook. De dame werd geruild voor twee torens. En die twee torens werkten zo goed samen dat zijn tegenstander in een hopeloze stand op moest geven. (3½-4½)
Nog drie wedstrijden te gaan. Denk en Zet is een grillig team. Gaat een zware dobber worden, maar je weet maar nooit. Tegen ZSG 3 hebben we kansen. En de laatste wedstrijd tegen Voorst 2 zouden we winnend moeten afsluiten.