Eerste team verliest met 3,5-2,5 in Hattem

11 mrt 2015 15:04 | Geplaatst door Bernard | 1 reactie | Reageer

Het idee om de match tegen D&Z-O&O 3 even snel en plichtmatig te winnen om de laatste ronde af te kunnen rekenen met Twello pakte iets anders uit. Na een half uur spelen verblunderde Michiel al zijn partij. Dit werd kort daarna weer rechtgezet door Gerard Trentelman die zijn partij simpel won. Een half uur later sprak Menno met zijn tegenstander een remise af en nog een half uur later verblunderde Mike (die een griep onder de leden had, maar toch wilde spelen om het team compleet te houden) zijn partij. Tussenstand 2,5-1,5. Even later gaf de tegenstander van Bernard op vanwege een niet te pareren matdreiging. 2,5-2,5! Het was nog maar 22:00 uur. Hedzer keek verwonderd om zich heen. Is iedereen nu al klaar? En wat is dan de stand? Zijn partij was nog maar net de openingsfase gepasseerd en kreeg in het vervolg de volle aandacht. Uitgezonderd van degenen die het aan de bar gezelliger vonden. Het duurde nog tot kwart voor elf toen Hedzer de stukken in het doosje kon doen en de eer aan zijn tegenstander moest laten. Het eerste verlies van Pegasus 1 dit seizoen was een feit. Voor de eindrangschikking maakt het niet veel uit. Pegasus zal in de laatste ronde nu niet meer genoeg hebben aan een gelijkspel tegen Twello, maar zal moeten winnen om nog kampioen te worden. We gaan het zien!

1 reactie »

1. WOW! Dit mag als een VERRASSING bestempeld worden… Won het 2de team van D&Z en O&O maandagavond nog van één van de favorieten in de 2de klasse A (D&Z en O&O 2 – ZSG 2 : 4,5-3,5), nu de beurt aan ONS 3de team om Pegasus 1 (toch de gedoodverfde favoriet in deze 3de klasse B) voor een zo niet nog grotere verrassing te zorgen… Helemaal zonder de echte kopman (Dekker) erbij… Knappe zege van 4 Hattemers + 2 Kampenaren 😉 In het bijzonder leuk voor Gerrit, Harry en Hendrik Jan. Met alle 3 heb ik persoonlijk zeer direct te maken (gehad) dit seizoen, LEUK!!!
    met vriendelijke schaakgroet,
    namens heel D&Z en O&O,