Pegasus 1 wint de derby!

12 apr 2018 16:46 | Geplaatst door Antal van Ravensteijn | Geen reacties | Reageer

In de slotronde van het seizoen speelde het eerste team thuis tegen ZSG 3. Een team waar we vorig jaar ook van gewonnen hadden. De match speelde zich af in Kampen, rijk aan bittergarnituur, cake, koffie, thee, en 8 OSBO 2A teams die hun laatste match met volle overtuiging willen winnen.

De match begon spanned, van vroege tactische trucjes, naar lastig te verdedigbare posities. Een hoop variëteit dus. Na enige tijd viel helaas onze eerste nederlaag, Marcel verloor op bord 7 met mat achter de paaltjes (0 – 1).  Na enige tijd wist Leo zijn partij remise te spelen. In een eindspel met Dame + Paard, tegen Dame + Loper van zijn tegenstander, met even aantal pionnen, kon hij geen vooruitgang vinden. (0.5 – 1.5).

Even later speelde ook Krine remise, die daarmee naar eigen zeggen een grote kans heeft laten liggen. Na totale controle aan de Dames-kant, liet hij zijn tegenstander toch nog terugkomen. (1 – 2). Gerard heeft de eerste winstpartij binnengehaald. Na een mooie en vroege Lxf7 te kunnen spelen, wist hij zijn stukken actief te kunnen plaatsen, en daarmee een stabiele overwinning verzorgd. (2 – 2).

Ook niet heel veel later won Mike zijn partij op het eerste bord. Waar hij met zwart aan de Dames-kant kon rocheren, en daarmee zelf de activiteit oppakken, met materiaalwinst als resultaat. (3 – 2). Alleen borden 3 (Bernard), 4(Boen) en 5(Antal) nog bezig. Bernard’s positie is erg dubieus, Boen staat in een gewonnen eindspel, en Antal was nog bezig activiteit te zoeken.

Boen wint zijn partij. (4-2) en het eerste punt is dus al binnen. Even later moet Bernard zijn partij opgeven. (4-3). En na een gemiste kans voor Antal, moest hij het remise-aanbod van zijn tegenstander toch accepteren. (4.5 – 3.5). Een mooie overwinning. Uiteindelijk is Pegasus 1, 5e geworden in de competitie. Het is nog even afwachten hoe de competitie er volgend jaar uit gaat zien.

Wel wil ik het hele eerste team, inclusief de geweldige invallers, bedanken voor het spannende en gezellige seizoen. En ik hoop dat we volgend jaar nog meer onze krachten zullen later zien, door middel van een competitie overwinning.