Nieuws uit de OSBO

26 nov 2015 13:36 | Geplaatst door Marcel | 1 reactie | Reageer

Gisteravond waren Bernard en ik op de halfjaarlijkse OSBO ledenvergadering. Er waren een paar punten die we door willen geven aan onze leden.

Er zijn plannen voor een KNSB 4e klasse. Dit lijkt niet heel relevant voor ons, maar kan het best wel zijn. De competities van de OSBO en KNSB zouden dan losgekoppeld worden, waardoor de twee competities naast elkaar kunnen bestaan, met een vrije inschrijving. De KNSB-wedstrijden worden op zaterdag gespeeld, de OSBO-wedstrijden blijven door de week. Wij zouden dus best een zaterdag-team op de been kunnen brengen, als we dat zouden willen. Eventueel ook een combinatie-team met een andere club.
Als dit gebeurt, dan niet eerder dan seizoen 2017/2018.

De OSBO, de SBO en de SGS voeren gesprekken over meer samenwerking met mogelijk integratie. Dit is voor ons interessant, omdat wij op de grens met de SBO zitten. Bij een integratie van de competitie zijn er veel meer clubs in onze regio beschikbaar, zoals Ommen en Dalfsen.
Het zit nog erg in de onderzoeks- en gespreksfase. Ook dit zal niet eerder dan 2017/2018 plaatsvinden.

Verder bestaat de situatie dat de KNSB financieel in zwaar weer zit. Dit vooral door afnemende subsidies. Er wordt bezuinigd, vooral middels het laten afvloeien van medewerkers.
A.s. zaterdag wordt in de bondsraad mogelijk een voorstel gedaan door de regionale bonden dat zij een vrijwillige bijdrage leveren aan de KNSB.

Het is mogelijk dat de OSBO feedback vraagt van de verenigingen, en dat wij dus ook feedback van onze leden vragen.

1 reactie »

1. Bernard schrijft:

Goede samenvatting. De feedback die de OSBO gaat vragen heeft verband met de plannen voor een vierde (en bij succes zelfs vijfde en zesde) klasse van de KNSB. De vraag zal er op neer komen of er belangstelling is om op zaterdag te spelen (KNSB) of door de week (OSBO) of allebei (OSBO én KNSB)