Enthousiastelingen gezocht

03 aug 2020 15:27 | Geplaatst door Marcel | Geen reacties | Reageer

Een bericht ontvangen van Han Hubers:

Hallo schaakliefhebbers,

Kunnen we komend seizoen op anderhalve meter afstand van elkaar schaken, moeten we 2 borden gaan gebruiken, komt er een tweede besmettingsgolf, wanneer is er een landelijk werkend vaccin? Door het Corona-virus kunnen, mogen of willen we komend seizoen niet op de gebruikelijke, fysieke manier van het schaakspel genieten. Het OTB (over-the-board) schaken in Zwolle komend seizoen wel eens een lastig, moeizaam en misschien zelfs onmogelijk verhaal worden.

Daarom zoek ik andere enthousiastelingen om samen een alternatief te ontwikkelen.
Online, waar we voor een serieuze én sociale competitie (lange partijen) terecht kunnen. Zodat we toch binding in de Zwolse schaakgemeenschap houden. Het gaat niet zozeer om de sterke competitie, maar om een platform dat Zwolse schaakliefhebbers kan boeien en verbinden in tijden waarin de club niet bezocht kan/wil worden. Niet alleen voor clubschakers, maar ook thuisschakers 😉

Het zou mooi zijn als van iedere Zwolse schaakclub iemand mee doet want veel handen maken licht werk en verhoogt de kans van slagen van dit project. Half augustus kunnen we misschien al een eerste gedachtewisseling hebben. Over zaken als hulp voor onervaren internetschakers, P.R., competitieopzet, server (Lichess?), website, sponsoring, communicatiekanalen, andere activiteiten, etc. etc.. Zodat we een draaiend platform hebben bij de start van het nieuwe seizoen.

Heb je interesse, stuur dan even een mail naar mij (jlaghubers@caiway.nl) met eventueel op welk terrein je kunt bijdragen en via welke manieren je kunt overleggen (whatsapp, mail, telefoon, MS Teams, etc.).

Han Hubers