Afscheidsbericht van teamleider ZZS 2 met uitdaging aan Menno

17 mei 2016 10:32 | Geplaatst door Bernard | 2 reacties | Reageer

Het tweede team van Zwolle Zuid Schaakt heeft de beslissingswedstrijd tegen Pallas 4 met 2,5-3,5 verloren en degradeert dus uit de derde klasse. Hieronder volgt het afscheidswoordje van hun teamleider aan de andere teams van de poule 3B:

Heren,

Bij deze laat ik jullie weten dat dé allerlaatste slotwedstrijd mbt poule 3B inmiddels heeft plaatsgevonden. Na het spektakel in Berkum is in De Pol een beslissingswedstrijd nodig geweest tussen Pallas 4 en ZZS! 2. Wij hebben helaas (weer nipt) verloren. Zie voor de verslagen van dit geweldige seizoen de website van ZZS!(www.zwollezuidschaakt.nl , klik op senioren/externe/ZZS! 2 of direct op beslissingswedstrijd)
Maar ookal hebben we maar één keer met 6-0 verloren en verder elke wedstrijd minstens 2,5 bordpunt gescoord: als we niet één keer winnen dan hebben we in de derde klasse niks te zoeken. En zakken af naar de 4e klasse en komen jullie volgend seizoen helaas niet meer tegen. Wel “grappig trouwens dat de uiteindelijker topscorer met 6 uit 7 uiteindelijk van de degradant komt. Maar op basis van moyenne is 5,5 uit 6 dan wel Menno ter Braak als winnaar reeds geëerd met deze prijs. (Menno, we hebben dit seizoen niet tegen elkaar gespeeld dus ik wou hierbij voorstellen om nog een tweekampje te organiseren tussen ons om de eer. De trofee blijft voor jou!)
Trouwens behoudens het zojuist genoemde tweekampje dan: álle spelers van Pegasus komen we ook niet meer tegen, maar dat heeft een heugelijker reden: zij mogen in de 2e klasse gaan acteren. Maar ik wil als teamleider hier op deze plek nog wel even kwijt dat ik een geweldig sportief seizoen heb meegemaakt zonder een wanklank en wens jullie allen dan ook nu alvast weer zo’n zelfde seizoen toe in ’16-’17. En helemaal uit het oog zijn jullie ook echt niet: We zien mekaar hopelijk nog wel eens op toernooien zoals bij de 7 pionnen in Epe en in seizoen ’17-’18 natuurlijk want dan komen we als kampioen weer terug…
Ik verzoek jullie dit door te geven aan jullie teamleden.
Groeten en bedankt voor alles.

Namens ZZS!
Peter Kraan

2 reacties »

1. Menno schrijft:

Beste peter,

Gefeliciteerd met je winst partij tegen Pallas 4 en jammer dat jullie uiteindelijk degraderen. Of jij of ik topscorer van 3B ben maakt ook mij niet zoveel uit. Echter een trofee heb ik nooit gekregen. Natuurlijk is het gewoon leuk om tegen elkaar te schaken. Echter zoveel mogelijkheden om een partijtje te schaken heb ik niet in een jaar. Deze mogelijkheden hoop ik wel zo efficiënt mogelijk in te zetten. Of we een keer tegen elkaar schaken laat ik dan ook graag afhangen van onze of jullie competitie leider. Natuurlijk sluit ik niet uit dat we buiten onze competities elkaar een keer treffen en gewoon voor de gezelligheid samen een potje (snel)schaken.

Mvg. Menno

2. Bernard schrijft:

Excuus, ik lees dit bericht een beetje laat. Maar vanavond is de laatste ronde van onze interne competitie. Als Menno vanavond intern speelt hangt het clubkampioenschap van die partij af. Dus ik stel voor om jullie match op een ander moment te spelen (Wellicht zaterdagmiddag op het Broerenkerkplein?) en vanavond de strijd om het clubkampioenschap voorrang te geven.