Tweede team wint nipt van VSG4

08 nov 2017 12:15 | Geplaatst door Marcel | Geen reacties | Reageer

Het tweede team heeft gisteravond gewonnen van VSG4 met 3½ – 2½.

Een overzicht van een eerste rondje… Dick Pons had aan het zesde bord een interessante aanval, met een keten van vooruitgeschoven pionnen in het centrum. Dick Metz stond een kwaliteit voor. Van de partij van Fred Wagter weet ik de details niet meer, volgens mij was het gelijkwaardig. De stelling van Herman Schreurs was volgens mij gelijkwaardig, maar zijn tegenstander keek erg bezorgd. Mijn stelling gaf wel kansen op winst na het aangenomen Damesgambiet. Piet stond op het eerste bord erg onder druk in een Siciliaanse partij.

De partij van Dick Pons was hierna snel afgelopen, het was nu 1-0 voor ons. Piet kwam steeds meer gedrongen te staan. Herman Schreurs wist in het middenspel een dame tegen een toren te winnen. Hierna liep de druk voor de tegenstander snel op en hij gaf op. Ook Dick Metz wist de winst binnen te halen. De partij van Fred Wagter ging verloren. Het was nu 3-1, en de match was in ieder geval al gelijkspel.

In mijn partij had ik in het middenspel de winst gemist en winstkansen zouden ook niet meer terug komen. De tegenstander wist steeds goede oplossingen te bedenken. Uiteindelijk wist ik remise af te dwingen. De match was nu gewonnen.
De partij van Piet was als laatste nog bezig. De druk werd nu steeds hoger en de tegenstander vond de goede voortgang. Er zou een pion gaan promoveren, en Piet gaf op.
De uitslag werd uiteindelijk 3½ – 2½, voldoende voor winst.

Bekijk ons overzicht van de externe competitie of bekijk het overzicht in Netstand voor het eerste team en het tweede team.