Pegasus 1 wint overtuigend van Dronten 1 met 2-6!

19 jan 2018 12:21 | Geplaatst door Antal van Ravensteijn | 1 reactie | Reageer

Donderdag 19 januari waren wij te gast in het ruime denksportcentrum van Dronten 1. Er waren twee invallers, Marcel Pol en Piet van der Wal.

Het begin van de avond was onduidelijk. De meeste partijen stonden erg dubieus. Zelf stond ik (Antal) al snel erg goed tegen een Najdorf. Mijn tegenstander weigerde een actief plan te vinden waardoor ik vrije aanval had. Bernard speelde relatief snel remise in een afruil Frans (½-½).

Even later volgde ik met een winst (½ – 1½) en Mike met een remise (1 – 2). Marcel had zich goed stand weten te  houden op het eerste bord. Krine had tijdsdruk op het tweede bord, terwijl zijn tegenstander nog een uur over had. Even uitkijken dus. De rest van de borden met Menno, Piet en Leo stonden erg onduidelijk.

Even later wist Piet zijn partij te winnen met mat! (1-3). Krine wist in het eindspel  remise te vinden, en Marcel had ook remise gespeeld. (2-4). Het eerste punt is al binnen. Nu nog alleen Menno en Leo aan het spelen. Menno’s tegenstander zat in tijdsdruk, niet handig in zo’n complexe positie. Leo stond redelijk gelijk in het eindspel, maar kreeg zijn stukken actiever dan zijn tegenstander en kon dat mooi converteren naar een winst (2-5).

De avond is nu al gewonnen voor ons. Menno had een goede positie met een sterke vrijpion en kon deze (dankzij een blunder van zijn tegenstander) makkelijk omzetten in een winst (2-6).

Een succesvolle avond in het algemeen. Geen enkele partij verloren, de eerste vier borden een remise, en de laatste 4 borden een winst. De volgende externe wedstrijd zal thuis tegen VSG 2 zijn op 13 februari.

Resultaten:

Bord Dronten 1 Uitslag Pegasus 1
1 H. Rijk (z) ½ – ½ (w) M. Pol
2 S. Baryalai (w) ½ – ½ (z) K. Faber
3 H. Jaspers Eerks (z) ½ – ½ (w) M. van Halm
4 L. de Rijke (w) ½ – ½ (z) B. Holtrop
5 M. van der Hoek (z) 0 – 1 (w) M. ter Braak
6 N. de Roon (w) 0 – 1 (z) P. van der Wal
7 H. Laterveer (z) 0 – 1 (w) A. van Ravensteijn
8 D. van Wijngaarden (w) 0 – 1 (z) L. Stortelder

1 reactie »

1. Krine Faber schrijft:

Een keurige teamprestatie was het afgelopen donderdagavond!Blij om deel uit te maken van deze mooie club en clubgenoten. Dank daarvoor!
    En een leuk onderhoudend verslag Antal,geeft een mooie impressie van deze geslaagde avond!