Pegasus 1 wint nipt van VSG 2

15 feb 2018 19:15 | Geplaatst door Antal van Ravensteijn | 1 reactie | Reageer

Het tweede team van VSG was dinsdag 13 februari al vroeg aanwezig om plaats te nemen in de volle zaal. Twee borden voor de interne competitie speelden zelfs beneden. Veel ruimte kreeg ons gevleugelde paard dus niet, en dat was te merken in de match.

Een goed begin hadden we niet. Leo stond al snel minder na een openingsfout, Bernard stond erg gedrukt, Boen had een erg dubieuze stelling en de rest van de borden was nog niet duidelijk. Even later verloor Leo zijn partij tegen Jo Wolters. 0 – 1.

Piet kwam in een mix tussen een Najdorf en een Draak terecht. Een spannende partij, dat was verzekerd. Ik (Antal) kwam al snel in een eindspel terecht, die ik na enige trucjes kon omzetten in een winst tegen Onno Wolters. 1 – 1.

Even later moest Boen, na een erg spannende en tactische partij, toch het punt aan zijn tegenstander Marco ter Meer afstaan. 1 – 2. Niet veel later volgde Menno met een verlies tegen Cor Petersen. Cor’s toren kwam mooi binnen, samen gecoördineerd met een donkerkleurige loper, wat resulteerde in materiaal verlies. 1 – 3.

Piet speelde zijn partij gelijk, wat ons in een erg riskante positie bracht. 1½ – 3½. Nog drie borden te gaan. Bernard staat intussen, na sterk te hebben verdedigd, een volle toren voor tegen Rob Hollman. Mike heeft een kwaliteit gewonnen en is bezig met de stukken van Uri Vecht onschadelijk te maken. Krine heeft een extra pion extra in een toreneindspel die maar door blijft lopen naar de achterste rij van Henri Bosch. Drie veelbelovende partijen, en de punten hebben we nodig om nog te winnen.

Bernard wint zijn partij, wat ons veel hoop gaf. 2½ – 3½. Nog twee punten nodig om te winnen. Ook Mike weet op een gegeven moment zijn partij overtuigend te winnen. 3½ – 3½. Het staat al weer gelijk. Alleen Krine nog bezig. Zelf zat Krine al onder de 5 minuten en kon ik de actie van dichtbij volgen. Zijn tegenstander, Henri, heeft meer dan het drievoudige. Het tijdsverschil bleek niet relevant, sinds Krine een mooie promotie heeft kunnen creëren. 4½ – 3½.

Een mooi resultaat voor Pegasus in de externe competitie. Met 6 punten staan we nu gedeeld tweede, samen met Schaakstad Apeldoorn 4 en VSG 2. De volgende wedstrijd zal op 6 maart, uit, tegen het tweede team van De Zeven Pionnen plaatsvinden.

Resultaten:

Bord Pegasus 1 Uitslag VSG 2
1 P. van der Wal (z) ½ – ½ (w) D. van Setten
2 A. van Ravensteijn (w) 1 – 0 (z) O. Wolters
3 M. ter Braak (z) 0 – 1 (w) C. Petersen
4 K. Faber (w) 1 – 0 (z) H. Bosch
5 M. van Halm (z) 1 – 0 (w) U. Vecht
6 B. Tan (w) 0 – 1 (z) M. ter Meer
7 B. Holtrop (z) 1 – 0 (w) R. Hollman
8 Leo Stortelder (w) 0 – 1 (z) J. Wolters
4½ – 3½

1 reactie »

1. Krine Faber schrijft:

Wederom een erg onderhoudend en leuk verslag Antal! Bedankt,je hebt een mooie vlotte pen!
    Dekt prima de lading van de spannende gespeelde schaakavond!
    En ook weer een prima teamprestatie dacht ik zo, niet in paniek geraakt toen we met 3 1/2- 1 1/2 achter stonden maar geknokt met z’n allen voor wat we waard waren!
    TOP!!