Niet vergeten

Mike van Halm
Met ongeloof ontvingen we op 26 juni 2022 het heftige bericht dat Mike die ochtend plotseling overleden was. Hij werd 60 jaar. Een zeer gewaardeerd clublid is ons ontvallen. Een bedreven speler, openingenkenner en deelde die kennis na afloop van de partij altijd door te wijzen op betere voortzettingen. We gaan zijn commentaren missen.

Jan Zwart
Onlangs bereikte ons het bericht dat oud-lid Jan Zwart op 20 april 2019 is overleden. Hij werd 92 jaar. Rond 1973 meldde hij zich als nieuwe lid en draaide mee tot en met 2011 in onze vereniging. Hij bekleedde lange tijd de functie als voorzitter. Samen met Jan Schuitert organiseerde in die periode het basisschoolschaaktoernooi in Zwolle. Wij herinneren ons hem als een vrolijk en plezierige schaker.

Jan van Dijk
Op dinsdag 28 mei 2015 is Jan van Dijk overleden. Hij was jarenlang een trouwe bezoeker van de schaakclub. Bij de crematieplechtigheid kregen we een kijkje in zijn familieleven, een heel andere kant dan enkel het schaakleven dat we kenden.

Bertus van Zuuk
Op 29 mei 2014 is Bertus van Zuuk overleden. Onze gedachten gaan terug naar deze altijd vrolijke en guitige man die vorig jaar al afscheid van de club nam. Bertus was evenals Albert de Velde medeoprichter van onze schaakvereniging die toen nog Storica heette.

Huub Dijk
Op 29 december 2011 overleed plotseling op 63-jarige leeftijd Huub Dijk. Een gedreven schaker met een hoog rechtvaardigheidsgevoel. Hij had altijd veel plezier in het schaken. Dat plezier moest wel eens wat getemperd worden omdat dat soms toch wel heel erg veel lawaai gaf. Maar het hoorde erbij. En bij externe wedstrijden kon je altijd op hem rekenen.

Dick Erades
Rond 18 oktober 2010 is Dik Erades thuis plotseling overleden. Hij was al bijna twee en een halve jaar geen lid meer, maar zijn opgewekte verhalen en optimistische speelwijze zijn we nog lang niet vergeten. Een zeer enthousiaste schaker!

Albert de Velde Harsenhorst
Op donderdag 17 december 2009 is na een korte ziekte op 82-jarige leeftijd overleden Albert de Velde Harsenhorst. Hij was (inmiddels 60 jaar geleden) medeoprichter van onze schaakclub. Was altijd aanwezig. Liet duidelijk zijn mening horen als hem iets niet aanstond. Als iemand vergat zijn bord op te ruimen kreeg je het te horen. Luste graag een borrel en was een gezellige en nuchtere prater. Een goed mens.

Roel Duitscher
Op woensdag 11 juli 2007 is voor ons plotseling op 79-jarige leeftijd ons clublid Roel Duitscher overleden. Wij herinneren hem ons als een zeer gedreven schaker die door zijn oportunistische speelstijl een geducht risico vormde voor een ieder die tegenover hem zat.

Jan Schuitert
Op zondag 16 februari 2003 is op 74-jarige leeftijd onze oud-voorzitter Jan Schuitert overleden. Hij was sinds 1968 lid van onze club. Hij heeft zich jaren actief ingezet voor het schaken op basisscholen. Hij kon oneindig veel plezier hebben in de vele thema’s die het schaakspel kan bieden.

Ger Rensen
Op 4 februari 2003 is zeer onverwacht overleden onze oud-voorzitter Ger Rensen. Ger was sinds 1986 lid van onze club. Met zijn enthousiaste en vriendelijke opstelling leverde hij een grote bijdrage aan de positieve sfeer op onze club.

Dick Zwaneveld
Eind oktober 2002 is op trieste wijze ons 49-jarige clublid Dick Zwaneveld om het leven gekomen. Een schaker in hart en nieren. Altijd te vinden op toernooien in onze regio. Als speler, of als belangstellende, maar altijd met een scherp oordeel over het spel wat hem zo sterk fascineerde. Nadat hij in 1982 clubkampioen was geworden heeft hij 20 jaar bij het ZSG gespeeld. Dit seizoen verblijdde hij ons met zijn terugkeer bij Pegasus. Dit had niet op deze manier afgebroken mogen worden.

Bertus Reuvekamp
Op 8 september 2002 is op 79-jarige leeftijd overleden ons clublid Bertus Reuvekamp. Hij was al sinds 1977 lid van onze club. En leverde met zijn blijmoedige humor een bijdrage aan de ontspannen sfeer op onze club. Ondanks zijn bescheiden plaats op de ranglijst was hij zeer gevaarlijk voor de spelers die hoogste plaatsen bezetten.

Henk Schutte
Op 11 juni 2001 is op 73-jarige leeftijd overleden Henk Schutte. Hij was 20 jaar lang een aktief lid van onze vereniging. Jaren lang droeg hij zorg voor een goede conditie van onze schaakklokken.

• 19 maart 2024
    19:30 Schaakles.